Tags


Bună ziua!

În acest prim articol o să încerc să argumentez motivul din cauza căruia am hotărît să scriu impresiile atît despre clapele aranjor KORG cît și despre alte branduri de astfel de aparate / instrumente.

Prima dată am făcut cunoștință cu un astfel de aparat  în îndepărtatul an 1996 și a fost o Yamaha Pss 51.

Probabil multă lume iși amintește cu nostalgie de ea. Eu nu sunt sigur, dar după cum am înțeles această Pss 51 a fost pentru o perioadă CLAPA MOMENTULUI, cum de fapt au mai fost și pe urmă multe clape care deja,acum în 2015, sunt bune pentru muzeu, PSR510, Roland G600/800/1000 etc.

Pe parcursul anilor desigur că am avut și alte clape, dar în urmă cu puțin timp am achiziționat un Korg PA600 (care ar fi fratele/sora mai mică al lui Pa3X).

Acest lucru este de fapt și motivul pentru care o să încerc să structurez toată informația în acest site, cu scopul de a avea la îndemănă oricănd este nevoie informația necesară referitoare la Pa600.

Este evident că la acest moment nu  cunosc modul de lucru, meniul, funcționalitatea cît și multe alte secrete ale acestui brand, care acuma este foarte la modă și… se zice că ar oferi utilizatorului o gamă foarte mare de funcții cu care acesta să poată crea styl-uri, sound-uri foarte bune.

Dar, să nu mai pierd timpul!

ÎNCEPEM !!!

Desigur, că pentru a cumpăra un astfel de aparat am apelat la prietenii noștri google.com și yandex.ru. După o săptămînă de citit /ascultat această clapă mi-am dat seama că nu am înțeles mai nimic și am hotărît s-o cumpăr cu gîndul că mă voi descurca cu ea pe parcurs. Și cum la noi nici o acțiune de cumpărare/vînzare nu se petrece fără a studia mai întîi 999.md ,la fel am făcut și eu, și printre mai multe anunțuri am găsit unul mai ordonat care arată cam așa:

anunt999

Bine !!!
Primul punct din anunț este  Sintetizator-aranjor. Oare ce înseamnă asta???

  • Sintetizatorul – este un instrument muzical electronic care poate produce o varietate de sunete prin generarea și combinarea semnalelor de diferite frecvențe. Sintetizatoarele produc semnale electrice (și nu sunete acustice) care sunt amplificate și redate prin căști sau difuzoare.

De obicei sintetizatoarele suint controlate cu ajutorul unei claviaturi, dar există și alte modalități: suflat, tastieră ca la chitatră, de exemplu. La începutul anilor 1980, firme precum Yamaha au început să vîndă sintetizatoare de calitate superioară la un preț accesibil – DX7 fiind un model de mare succes.

Inițial sintetizatoarele erau analogice, acum sunt aproape în totalitate digitale.

Și un mic demo cu Yamaha DX7 : 

 – Aranjor – este o persoană care face aranjamente muzicale, sau cel care aranjează o compoziție muzicală pentru alte instrumente.

Dacă facem o analogie abstractă între o persoană-aranjor și un instrument-aranjor cred că anume acest nume i se potrivește lui Korg pa600 mai bine, adică doar aranjor și nu Sintetizator-aranjor. 

Următoarele două puncte din anunț sunt numărul de clape – 61 (nu e o problemă) și tipul claviaturii – Clape ușoare(am găsit prima caracteristică negativă!). La Pa600 cumpărat de mine cineva a avut grijă să adauge  greutăți la fiecare clapă și mi se pare că e destul de bună deja claviatura.

Mai departe avem tipul de sinteză: Real eXperience si Defined Nuance Control care în traducere directă înseamnă experiență reală și controlul nuanței definită – probabil se are în vedere că suntele sunt de calitate bună și au diferite nuanțe în dependență de puterea de apăsare asupra clapelor.

După cum se vede am greșit cînd am spus că nu merită numele de Sintetizator-aranjor. Îl merită !!!

Număr de sunete 950+
Număr de styluri 360+

Pentru început nu înțelegeam nici de cum de ce se pune 950+ și 360+, dar bănuiesc că se are în vedere faptul că utilizatorii pot crea/adăuga sunete/styluri proprii sau la aparația unui sistem de opeare nou pot fi eventual adaugate de către firma Korg cîteva sunete și styluri.

Conexiuni pedala  – Damper Pedal, Assignable Pedal/Footswitch
           Damper Pedal – pedala de sustain  – cu care se poate de controlat lungimea notelor, ceiea ce este foarte util în acompaniamentul manual.
            Assignable Pedal/Footswitch – posibilitatea de a asigna(Assignable) pedalei funcția pe care o va efectua (Volume, Master Volume, Pan etc.) sau selectarea unei funcții (Footswitch) cum ar fi Portamento on/off, Sostenuto, Soft pedal.

Iesiri –  Unbalanced Jack Left/Mono, Right, Headphones – la acest punt este bine de știut că nu trebuie să  folosim cabluri mai lungi de 5-7 m  și nu vom avea nici o problemă.

Intrari  – 2 Unbalanced Line In Jacks – aceiași situație ca la ieșiri.

Display  – 7800 x 480 TFT Graphical Color TouchView – Sincer să fiu nu-s prea încîntat de modul de afișare al acestui tip de display și uneorei am impresia că reacționează mai lent la atingere(posibil că încă nu-s destul de acomodat).

Greutate  – 11 kg – SUPER!!!

Optiuni (pedale)  –  KORG EXP-2, KORG XVP-10, KORG DS-1H, KORG PS-1, PS-3 –  cred că sunt modelele  de pedale compatibile.

Sistem amplificare  –  2 x 15w – pentru repetiție sau studiu este ideal.

Polifonie (max.)  – 128 –  întrebuințarea simultană a mai multor instrumente care execută independent unele de altele diferite linii melodice. În cazul nostru mai adăugăm faptul că efectele (hall, delay, chorus, etc) tot participă activ la consumul polifoniei. Eu doar la Pss51 am observat insuficienta de polifonie și foarte puțin la PSR510. ATENȚIE!!! maximă – polifonia nu depinde de capacitatea RAM-ului instalat. Un exemplu ar fi Tyros-urile (2,3,4,5) la care putem instala și 256MB și 512MB și 1024MB ,chiar și 2048MB(tyros 5), dar de asta nu depinde capacitatea polifoniei, tot 128 rămîne. Eu cred că se poate de instalat pe tyros-uri și RAM cu capacitate diferită de valorile prezentate mai sus, exemplu:  768MB .

Medii stocare  – Stick USB (oare cît e capacitatea maximă văzută de PA600?!?)

MIDI  – In, Out, Thru – acuma folosim conexiuni USB, dar o să discutăm și despre MIDI într-un capitol viitor.

Accesorii incluse  – Cablu alimentare, manual, CD, suport partitura.

Dimensiuni 1,030 x 378 x 127 mm

Memorie User PCM 96 MB – Aceasta și este memoria după care toți aleargă acuma, fără ea nu putem avea mult chinuitul  TAMBAL sau acordeon sau ce ne mai dă nouă prin cap. Din păcate 96MB este cam puțin pentru anul 2015. Pentru a face comparație am deschis priumul site de telefoane mobile din Chisinău și am analizat primul telefon: – pe lîngă faptul că are procesor Dual-core 1.0 GHz mai are și memoria RAM de 512MB. Teoretic  pe acest telefon Window Vista merge fără probleme.(aaaaaa – și costă 1699 MDL).

Acuma deja este mult mai clar cu cine avem de a face. Dar cel mai bine ar fi să ascultăm un pic ce poate face această minunăție. De aceia o să o pun o înregistrare (făcută la ora 1 noaptea) dintr-un midi fîcut de mine cu mai multtimp în urmă. Deci nu este cu tonuri semplate, este cu tonurile de fabrică… să vedem:

Aici pun capăt INTRODUCERII mele și….ne vedem la următorul articol!!!